Prvně si musíte uvědomit v jakém oboru chcete začít podnikat. To je ta asi nejdůležitější otázka. S čím hodláte začít. Nejlépe by to mělo být něco, v čem se alespoň trochu orientujete a co vás i baví. Pak to nebude nucené a vy do toho můžete dát sto procent. Pokud i tak nemůžete na nic přijít, dobrý nápad je se podívat na aktuální trh a hledat to, co podle vás chybí nebo čeho je málo. Najít nějakou mezeru na trhu.
Dále je také dobré si uvědomit jakým stylem začnete podnikat. Bude to například stránka na internetu s vašim vlastním obchodem nebo spíše kamenný obchod někde poblíž vašeho bydlení. Ohled musíte brát na všechno, než začnete něco dělat.
Každopádně ať si vyberete jakoukoliv variantu, vždy to bude nějakým způsobem souviset s internetem. Buďme upřímní, v dnešní době už je to skoro pravidlo, aby každá firma měla své vlastní internetové stránky. Může totiž jednodušeji oslovit zákazníky a přitáhnout jejich pozornost. Na internetu se vždy vše lépe prezentuje a reklamy tomu pomáhají ještě víc. Pokud jste toto všechno ochotni přijmout, je dobré se zaměřit na vizáž. Celková grafika a jednoduchost loga můžou udělat své. V příjemném prostředí lidé vždy zůstávají déle. Samotné jednoduché a výstižné logo zajistí, že si ho vaši potencionální zákazníci vždy lépe vybaví.
Jednoduché pokyny, hezké menu, to vše na člověka působí upraveně a pěkně, tudíž se bude cítit dobře. A toho potřebujete dosáhnout, pak budou čísla jen růst a zákazníci vám nebudu odcházet. A to jen protože se cítí příjemně. Vše je o psychologii. Ať nabízíte úplně cokoliv, vždy mějte na paměti, že vizáž a celkové působení dělá opravdu hodně.
Další věcí, nad kterou je dobré se zamyslet, jsou vztahy. A to myslím obchodní vztahy. Například, pokud obvoláváte nějaké sponzory, či potencionální zákazníky, je váš přístup velmi důležitý. To, jak na lidi působíte, to, jak s nimi jednáte, to všechno lidé vnímají. Ano, sice se říká: špatná reklama je taky reklama. Ale to neplatí vždycky. Když vás všichni nenávidí, myslíte, že jim něco prodáte? Ne, radši půjdou někam, kde se s nimi zachází lépe, proto je příjemné vystupování velmi důležité.
Důležitou složkou je také vytvořit si kontakty. To docílíte velmi podobnou metodou. Celkově je to hodně výhodné a bude se vám to rozhodně hodit, až vás někdo podrží a pomůže. I vztah z ostatním podobnými firmami je dobré uchovávat kladný. Ale mějte se na pozoru, stále je to konkurence. Není proto příliš dobré se na ně upnout, aby měli přímý pohled do vašich karet, a nakonec vás třeba předběhly.
To mě přivádí k dalšímu bodu. Jak se mám odlišit od ostatních? Podniky s podobným nebo stejným zaměřením jako máte vy je určitě hodně a ještě bude. Jak ale zařídit, aby si kupující vybral zrovna vás? Originalita vás dělá nepřehlédnutelnými a výjimečnými. Proto bych se zaměřila na to, co v ostatních firmách chybí a s tím třeba začít. Nebo co by se dalo nějak ozvláštnit. Třeba prodáváte zmrzliny, ale takových stánků je poblíž vás hodně. Tak vymyslete nějakou příchuť, která se jinde nedá najít, osvěžte reklamu a hotovo. Chce to velkou fantazii, ale věřte mi, že když se do toho vžijete, půjde to pak mnohem líp.
Hlavní je se nevzdávat. I když budete někdy dole, jediná cesta je pak přímo na horu. A pokud jste se tedy rozhodli pro vlastní byznys a začít podnikat, přeji vám hodně štěstí.